Átszabja a pénzügyi szektort az AI , Kategóriák: Gazdaság,Általános
Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében a mesterséges intelligencia (AI) – közölte a Deloitte legfrissebb elemezése alapján.
https://adozona.hu/ onAz iNews.hu-ról elérhető hír a következő kategóriákban Gazdaság,Általános : chevron_rightchevron_rightÁtszabja a pénzügyi szektort az AIadozona.hu2025.06.24., 08:41Frissítve: ma, 08:40Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében a mesterséges intelligencia (AI) – közölte a Deloitte legfrissebb elemezése alapján.Az elemzők szerint a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést a szektorban az AI szerepének növekedése.A tanácsadó cég rámutat: a pénzügyi szektor – miközben alacsony növekedésű és kamatozású környezettel, valamint geopolitikai bizonytalanságokkal kell szembenéznie –, folyamatosan fejlődik, a dinamikus környezetben pedig a technológiai innováció, különösen az AI válik meghatározóvá.A Deloitte legfrissebb FSI Predictions elemzése alapján azt állapítja, hogy az AI-eszközök forradalmasíthatják a szoftverfejlesztést a banki szektorban, amelyben 2028-ra akár 20-40 százalékkal csökkenthetők a szoftverberuházási költségek, azaz mérnökönként évente akár 1,1 millió dolláros megtakarítás is keletkezhet így.Azok a vállalatok, amelyek időben felismerik és felkarolják a változásokat, innovatív módon közelítik meg a technológiai átalakulást, vélhetően kiváló helyzetbe kerülnek a következő évtizedben a piacon – mutat rá Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere.Az intelligens technológiák révén az ügyfélszolgálat is gyökeresen átalakul a közlemény szerint, ugyanis a személyre szabott, 0-24 elérhető szolgáltatások, mint például az arcfelismerés vagy a hangvezérlés, mindennapossá válnak. Emellett az AI jelentős mértékben hozzájárulhat a csalások elleni küzdelemhez, például a biztosítási szektorban a hamis kárigények kiszűrésével.Kihívást jelent majd ugyanakkor az AI-t felügyelő robusztus irányítási modellek kidolgozása, de az etikus és felelős AI-használat szintén kulcsfontosságú, különösen a mélyhamisítványok (deepfakes) és a digitális csalások számának növekedése miatt.Schenk Tamás szerint az AI által vezérelt megoldások lehetőséget kínálnak a pénzügyi rendszerek kihívásainak kezelésére az adatok gyűjtésének automatizálásával, a döntéshozatal sebességének és minőségének javításával, valamint az adott szervezet szabályozási megfelelőség iránti felkészültségének növelésével.A jövő pénzügyi intézményei azok lesznek, amelyek sikeresen ötvözik a technológiai innovációt a hagyományos banki alapokkal, miközben ügyfélközpontú megközelítést alkalmaznak, és folyamatosan adaptálódnak a változó piaci körülményekhez. Az AI teremtette lehetőségek kiaknázása és a kapcsolódó kockázatok felelős kezelése kulcsfontosságú lesz a hosszú távú növekedés és a versenyképesség szempontjából – olvasható a Deloitte közleményében.Hozzon ki többet az Adózónából!Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.Ön még nem rendelkezik előfizetéssel?Tovább az előfizetéshezTovábbi hasznos adózási információkNE HAGYJA KI!PODCASTKalkulátorokKérdések és válaszokSzakértőinkSzakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktőlEgyüttműködő partnereink